Kandydat może wskazać dowolną liczbę kierunków. System naliczy odpowiednią wysokość opłaty w zależności od liczby wybranych kierunków/specjalności. W przypadku rejestracji na większą liczbę kierunków/ specjalności niż wynika to z wniesionej opłaty rekrutacyjnej, kandydat powinien wyrejestrować się z nieopłaconego kierunku / specjalności bądź wnieść brakującą opłatę. Wyrejestrowanie się z nieopłaconego kierunku / specjalności jest możliwe do momentu zamknięcia rejestracji na wybranym kierunku studiów.
Jeżeli nie posiadasz swojego konta bankowego i opłata będzie wnoszona z konta bankowego rodzica lub innej osoby, koniecznie podaj prawidłowy numer konta rachunku kandydata z Systemu IRK. Zagwarantuje to prawidłowe zaksięgowanie wpłaty na twoim koncie w IRK.
Rachunek jest aktywny tylko w okresie rekrutacji i należy wpłacać na niego tylko opłatę rekrutacyjną. Po zakończeniu rekrutacji ulega on likwidacji.
Opłaty można dokonać w:
Dokonując opłaty na poczcie na druku wpłaty należy wpisać:
Przelew zagraniczny
Kandydat ponosi wszelkie koszty związane z wniesieniem opłaty rekrutacyjnej, w tym koszty manipulacyjne, opłaty bankowe, prowizje, a także koszty związane ze zwrotem środków nadpłaconych w postępowaniu kwalifikacyjnym z przyczyn nie leżących po stronie Uniwersytetu.
Termin wniesienia opłaty:
Ostateczny termin dokonania opłaty rekrutacyjnej upływa w dniu zamknięcia rejestracji na dany kierunek/specjalność. Opłaty wniesione w ostatnim dniu rejestracji na kierunku oraz w dniach wcześniejszych, powinny być zaksięgowane na koncie kandydata w IRK najpóżniej na dzień przed ogłoszeniem wyników, a na kierunku z egzaminami , najpóżniej na dzień przed egzaminem.
Opłaty dokonane w ostatnim dniu rejestracji na wybranym kierunku są traktowane jako opłaty wniesione w terminie.
Zaleca się, aby wpłaty – szczególnie w ostatnich dniach rejestracji na kierunku – dokonywane były sposobem gwarantującym najszybszy przepływ środków.
System pobiera informację o wpłacie dopiero po zaksięgowaniu opłaty rekrutacyjnej na indywidualnym rachunku kandydata w banku a następnie pojawia się ona na koncie kandydata w Systemie IRK. Opłata dokonywana przelewem odnotowywana jest Systemie IRK w terminie ok. 3-4 dni roboczych, natomiast za pośrednictwem poczty nawet do 10 dni.
Jeżeli kandydat zapisał się na kierunek w systemie IRK, to do momentu zamknięcia rejestracji na kierunku, może się z niego wypisać i wybrać inny kierunek studiów, na którym nadal trwa rejestracja. Po zapisaniu się na nowy kierunek, opłatę może przypisać do nowowybranego kierunku studiów.
Jeżeli kandydat nie został zakwalifikowany do przyjęcia na wybranym kierunku, to w ramach wniesionej opłaty może ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek. W tym celu, należy zapisać się na kierunek z aktualnie otwartą rejestracją i po zapisaniu się, zgłosić nam (mejlowo: rekrutacja@us.edu.pl lub telefonicznie) konieczność przepisania opłaty. Przy zgłoszeniu należy podać, z którego kierunku na który, mamy przenieść opłatę.
Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi w przypadkach:
Zwrot opłaty, o której mowa w pkt. 1 następuje – w oparciu o decyzję WKR o nieuruchomieniu studiów - na pisemny wniosek Przewodniczącego WKR skierowany do Działu Finansowego, potwierdzony przez Dział Kształcenia i zaakceptowany przez Rektora. Zwrotu opłaty dokonuje się na wskazany przez kandydata numer konta bankowego lub adres kandydata podany w Systemie IRK.
Zwrot opłaty , o której mowa w pkt. 2 -5 następuje na pisemny wniosek kandydata ( wzór wniosku ) złożony lub przesłany do Działu Kształcenia ( pok. 10 ) Rektorat w Katowicach, ul. Bankowa 12. We wniosku oprócz numeru PESEL, powinien zostać podany numer konta na które dokonany będzie zwrot.
Zwrot opłaty dla cudzoziemców ubiegających się o przyjęcie na zasadach innych niż obowiązujące obywateli polskich (dotyczy cudzoziemców ubiegających się o przyjęcie na studia na zasadach odpłatności oraz na zasadach bez odpłatności i świadczeń stypendialnych w ramach programu tzw. bezpłatnych miejsc) następuje na pisemny wniosek cudzoziemca (wzór wniosku), potwierdzony przez Dział Współpracy z Zagranicą, Biuro Rekrutacji Studentów Międzynarodowych i zaakceptowany przez Rektora, na wskazane przez niego konto bankowe.
Termin składania wniosku o zwrot opłaty rekrutacyjnej - do 30 listopada roku kalendarzowego, w którym rozpoczął się rok akademicki, na który kandydat dokonał rejestracji w Systemie IRK, w przypadku studiów rozpoczynających się od semestru zimowego lub odpowiednio w terminie do 30 kwietnia, w przypadku studiów rozpoczynających się od semestru letniego.
Kandydat ponosi wszelkie koszty związane z wniesieniem opłaty rekrutacyjnej, w tym koszty manipulacyjne, opłaty bankowe, prowizje, a także koszty związane ze zwrotem środków nadpłaconych w postępowaniu kwalifikacyjnym z przyczyn nie leżących po stronie Uniwersytetu. W przypadku nieuruchomienia kierunku lub specjalności studiów - koszty bankowe ponosi Uniwersytet.
Akty prawne:
Pismo okólne nr 8 Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie wysokości opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach w roku akademickim 2017/2018
Telefony czynne w godz. 7.30-15.30
Wydziały i Dziekanaty Akademiki i pokoje gościnne Akademiki w czasie wakacji